fredag 20 juni 2014

Årets nyföretagare i Vellinge i Sydsvenskan

Inna Sellberg

Publicerad 20 juni 2014 05.30 · Uppdaterad 20 juni 2014 10.58

Inna Sellberg, som startat Inna design och har utsetts till Årets nyföretagare i Vellinge kommun 2014 av Nyföretagarcentrum Öresund.

                                    

Vad har varit svårast på vägen från idé till företag?
– Det svåraste är nog att sprida produkten. Jag har kommit på något helt nytt som inte fanns på marknaden. Ingen vet att de ska googla på mitt halsband.
Vad har varit roligast?
– Det är nog hela resan som företagare, att jobba med en dröm.
Gjorde du ett halsband till dig själv och bar på ditt förra jobb?
– Ja. Andra sa att det var läckert och fräscht. Min första kollektion var läder och nickelfria metalldetaljer. Sedan ville jag att det mer skulle vara som ett smycke och kom fram till att stål, eller förgyllt stål var ett perfekt material. Halsbandet har en lös och flyttbar ring och utbytbara berlocker.
Hur går företaget?
– Det går bra, det växer. Det svåraste i smyckebranschen är nog att det är så varumärkesfixerat.
Hur känns det att ha fått utmärkelsen?
– Jag är så glad, det är ett sådant erkännande.
Hur mycket jobbar du?
– Mycket. Man jobbar nog hela tiden.
Hur är det att vara företagare i Vellinge?
– Många små företag ger en kreativ atmosfär. Företagare tittar på varandras tjänster och produkter på ett annat sätt.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/hur-ar-det-att-starta-ett-eget-smycke--foretag/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar